Atikah & Azalia

By: cho zila

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  8  9  10  11  12  13  14  [15]  16  17  18  19  20  21  22  >  >>]    [Archive]
Friday, 19-Jun-2009 03:56 Email | Share | | Bookmark
Berkelah.... depan Zoo Tepen...

 
 
 
View all 36 photos...
Ini cerita balik kampung lagi.. oleh kerana banyak kenangan terindah berlaku maka kami akan buat berdikit2 cerita 2A dan sepupunya berjalan sakan.. Pada hari isnin bersamaan 1/6/2009 kami merancang untuk pergi ke Taiping menurut perancangan asal ingin ke Zoo Tepen tp disebabkan oleh sepupu Atikah baru lagi pergi dan harga tiket yang telah meningkat dan cuaca pada masa tersebut memang panas betul kami hanya berkelah di hadapan zoo tepen sahaja.. Okler tu janji ada perkataan zoo walaupun tak masuk zoo.. Ini mengingatkan kenangan dulu2 kalau melawat adik teman yang bersekolah di SERATAS (Sek Sains Tepen dulu2) mesti berkelah disitu..
Jadi saksikan ajerler kenangan berkelah kami dua keluarga bersama dengan mak su deme yang mengambil cuti juga untuk menjadi pemandu pelancong selama kami di kampung...terima kasih mak su yang juga mengambil teman anak beranak balik dari Kuala Lumpur pada hari sabtu yang lepas...

iniler perkelahan kami ... janji keluar rumah...


Iniler aksi bebudak yang berebut2 nak minum bagai,, Atikahtu dah macam dewasajer teman tengok..

Ini ler lokasi perkelahan kami... habis jugak makanan yang dibawa...

Iniler mak su kiter yang baik hatitu.. ambik cuti untuk membawa kami kemana2 siap ambik kami dari KL haritu.. jasamu dikenang... nanti boleh lagiker???

Takaful Gaya Terkini..
(fire Wani..ultraman ikhlasni)
CHO ZILA (019-210 4240)



Friday, 12-Jun-2009 07:04 Email | Share | | Bookmark
Seronoknyer jumpa kawan lama....

 
 
 
View all 19 photos...
Pertama sekalinya teman memohon maaf banyak2 kerana dah lama tak mengunjungi kawan2 di fotopages ini kerana terdapat masalah yang tak dapat dielakkan.. Maafkan kami, bermacam2 dugaan dan halangan... namun teman tetap merindui kawan2 semua..Moga teman dapat melakukan rondaan seperti biasa dan inilah cerita teman yang pertama selepas menyepi untuk sekian lamanya ini...

Sementelah teman balik kampung haritu teman dapat berjumpa kawan2 lama sekolah menengah dulu, kamini dulu sama2 duduk di asrama yang agak femes jugak kat Ipoh ini dulu.... Perjumpaan semula kami ini diadakan di Hotel Casuarina, Ipoh pada 2/6/2009 yang lepas. Walaupun tak ramai yang dapat menghadirkan diri namun kemeriahannya tetap dapat dirasakan sehingga hari ini. Teman cuma bawak Azalia pada haritu sebab masa adik teman anto haritu Atikah dan Azalia keduanya tido jadinya tak larat nak angkat kedua2nya..


Iniler kawan2 yang dapat menghadirkan diri pada haritu.. janjinya ada dalam 10 orang tapi takperlah mungkin kami akan mengadakan perjumpaan sebegini di KL pulak kerana kebanyakan dari kami ramai yang bekerja di sini... Lihatler sihat2 belaka kami semuani...


Inilah aksi terakam semasa di sana, maalumler kalau dah bersembang teman memang malas nak mengambik gamboni dahler bawak Azalia yang tak nak dapat orang langsung melekatjer..


Ini pulak kami beramai kerumah sahabat kami yang pada mulanya ingin bersama tapi disebabkan dia dan anak kecilnya masuk wad jadi kamiler yang patut mengunjungi dia di rumah.. kebetulan tengahari ahadtu dia keluar wad...


lihatler aksi kalau dah berjumpatu tak ingat dah dunia.. walaupun memang dah lama sangat tak berjumpa tapi kebanyakan masih macam dulu kecuali saiz badanler.. gelak ketawa dan mencungkil kisah2 dahulu memang rasa macam tak cukup masa haritu..

Takaful Gaya Kini...
CHO ZILA (019-210 4240)


Friday, 22-May-2009 03:42 Email | Share | | Bookmark
^~^ 2A bersama sepupu-sepupunya ^~^

 
 
 
View all 39 photos...
Temanni seperti biasaler bila nak dekat balik kampungjer mulaler badanjer ada kat sini tapi hati dan fikiran dah terbang jauh kat kampung sana nun.... rindu pada semua. Ini adalah gambar edisi lama tapi tak keluar lagi dalam fotopages temanni disebabkan tukang ambik gambonyer Mak Su diaorangni tak menganto gambo kat teman. Bilaler teman nak beli sendiri kamera entahler, harapkan kat suami diapun nak pakai untuk kerja dia jadinyer iniler kisahnyer... takper ler yerk janji ado!!!


Niler gambo 2A dengan semua sepupu-sepupunya sebelah temanler.. gamboni masa besday Azalia yang pertama tahun sudah bulan Oktober. Sebenonya semua dah kenyang tapi disebabkan teman nak sangat gambo Azalia dengan sepupunyer dan kebetulan Along Aiman diapun besday bulan yang sama kamipun belikan kek saja222... Iniler dia kesemua cucu Zakaria Ansari seramai sepuluh orang yang mana 5 lelaki dan 5 perempuan


Lihat saja aksi2 mereka...bukan senang nak berkumpul kesemuanya sekali ... tengokjerler dalam gambo ni Marcela buat hal sikit dia tak nak ambik gambo sekali jenuh memujuknyer.. masa tu lak Azalia pakai dianyer crowntu lagiler dia bengkek...


Ini pulak kisah masa teman balik bulan Mac yang lepas tapi sepupu 2A yang merupakan adik teman yang tinggal di Bukit Jelutong tak ada bersama... Kisahnya dah macam rancangan trek selebriti jer tinggal Jimie Shanleyjer takder, teman memaksa adik teman mengambik gambo di sekolah2 teman dulu2.. idakler kesemuanya sebabnya temanni ada 3 sekolah rendah dan 3 sekolah menengah. Jadi layan ajerler aksi bebudakni...


Ini didepan rumah opah dan atuk di Kampung Serikaya, Bota Kiri, Perak... kelako tengok rumah teman punya warna cat tengokler sebatu dah nampak.. depan rumah temanni banyak pokok ru yang macam pokok krismastu.. pokok2 herba pun macam2 ada.. best tau duduk kat kampung nak makan sayur tanam sendiri nak ikan boleh gak dapat yang fresh esp kalau nak ikan keli, bocat (haruan kot) leh beli ngan orang2 kampung.. ulam2 semuanyer ada takat pegaga, temu, poyang, jering ish!ish... sape2 yang balik perak raya nanti singgahler rumah teman ni yerk!! lambat lagi ler raya keh!keh!keh!


Ini sekolah pertama teman iaitu Sek Keb Serikaya yang sebenonya dekat sangat ngan rumah, boleh jalan kakijer... Teman masuk sekolahni masa umur 6 tahun tau tak masuk tadikapun (dulu bolehler kot!!), lepaihtu kena komplen sebab teman pandai beno asyik dapat no satu padahal tak cukup umur jadinyer teman kena ulang darjah 1 dua tahun.. teman sekolahni takat darjah 2 jer lepaihtu teman ikut apak teman yang mengajar di Sek Keb Lambor Kanan (teringat naik vespa apak teman, beranginjer pakai lak topi besar gedikjer)


Ini pulak sekolah teman masa tingkatan 4 hingga 5 iaitu Sek Men Kebangsaan Dato' Abdul Rahman Yaakub, Bota Kanan.. tak banyak perubahanpun dulu teman pegi sekolah naik basikaljer sebabtu badan teman yang gempal masa tinggal asrama dah kuruih, lagipun dulu sekolah semua budak perempuan lepaihtu sekolah campur retiler nak melawa...

Inijer cacatan kenangan teman masa kecik2 tu benonyer tapi malu nak bergambo suruhler bebudaktu idakler nampak beno... Akhir kalam, sayangilah apa yang kita ada kini kerana apabila dah tiada nanti kita akan tercari2.

Takaful gaya Kini

CHO ZILA (019-210 4240)



Friday, 15-May-2009 00:23 Email | Share | | Bookmark
~:>♥<:~ Hanya Kami ... Hanya "♥" Kami ~:>♥:<~

 
 
 
View all 7 photos...
Sekali lagi ku paparkan cerita kami yang takde gambar baru..
cuma entry kali ini khas untuk ayah 2A iaitu MOHD RAFI BIN MOHAMED KASIM
yang akan menyambut hari lahir pada 16/05, esok ler tu.
Semoga Panjang Umur dan diberikan keberkatan dalam hidupmu.



Dan juga istimewa untuk apak teman yang tersayang ZAKARIA ANSARI BIN TALIB
teman ucapkan selamat hari guru walaupun dah lama pencen. Berkat jasamu jugak
ramai anak-anak murid yang dah berjaya kini.. moga Allah memberikan kesihatan
yang baik dan keberkatan hidup untukmu. 16/5 juga adalah hari gurukan, jadi teman
ucapkan selamat hari guru jugak kepada kawan2 yang berstatus guru di fotopages ini..




Teman suka gambar ini, sebab tak mudah nak ambik gambar berdua yang kiranya cantik begini...
ini kenangan Atikah tinggal di Shah Alam rumah Tok Su dia, seronok ler dia ramai abang2
(patutnye bapak sedara sebab budak2ni sepupu husband teman) yang melayan dan menyakat dia...



Sebab suka teman abadikan di sini... selamat hari jadi untuk ayah ..
ibu dah ajarkan nyanyikan untuk ayah esok .. selamat hari jadi ayah Rafi...



Ini kenangan mickey dan minie yang teristimewa.. suka tengok...




Tak sabar nak balik kampung.. lagi 2 minggu cuti panjangni.. iniler rumah kampung teman di Perak.. rindu..

Menyediakan Pendidikan :-



Monday, 4-May-2009 23:55 Email | Share | | Bookmark
~♥~ Syioknyer main air - 2A di PADE, Shah Alam ~♥~

 
 
 
View all 7 photos...
Pada hari sabtu lepas seperti yang dijanjikan kepada 2A sekian lamanya maka kami pergi ke Pusat Akuatik Darul Ehsan (PADE), Shah Alam. Atikah dan Azalia ditemani oleh sepupu suami teman iaitu Aziq, Faiq dan Fiqri memandangkan teman dan suami idakler nak berendam haritu. Cuaca petangtu punyaler panas terik tapi punyaler seronok tengok bebudaktu dalam kolam tak terasa sangat kehangatannya.. rasa macam menyesal pulak tak turun haritu..


Kenangan pertama kali mandi selain dari besen di bilik air.. sukanyer dia..



Ini ler aksi Atikah yang pada mulanya takut-takut nak masuk air lepastu tak nak pulak balik.. kita datang lagi yer ibu...



Azalia memang teruja dan menakutkan hati ibu ajer sebab langsung tak takut dan begitu yakin nak dilepaskan (tak nak orang pegang)...


Iklan semata-mata:-

Ingin membuatkan anak-anak anda pandai membaca, cubalah buku ini.. klik sini:-
http://adikbijak.com/ref.pl?MB00687
sekarangni tengah promosi jualan ulangtahun ke 4 adik bijakni..macam2 buku ada..

~♥~Hanya Kami ~♥~


[<<  <  8  9  10  11  12  13  14  [15]  16  17  18  19  20  21  22  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net