Atikah & Azalia

By: cho zila

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 29-Sep-2009 05:28 Email | Share | Bookmark
♥~Syiokknyer raya tahunni!!!!!~♥

 
Berakhirlah sudah ramadhan & syawal juga telah berlalu selama seminggu dan kini tibalah masanya untuk melihat gambar kenangan hari raya yang lepas. Hari raya kali ini adalah saat yang paling indah untuk teman kerana dapat berkumpul bersama adik beradik walaupun masih lagi bersedih dengan pemergiaan arwah atuk teman yang tercinta pada 09/08/09 yang lepas. Pada hari raya yang pertama di rumah kami diadakan majlis tahlil, tapi kesian jugak pada budak2 tak berani nak datang beraya sebab ada khemah kat depan rumah, family sebelah bapak temanpun ramai yang tak jadi nak beraya sebab ingatkan ada kenduri tapi tak mengajak. Jadi layan sajalah aksi2 kami beraya pada tahun ini.


Inilah gambar kami sekeluarga yang dapat diabadikan, disebabkan emak dan apak terlalu sibuk melayan tetamu yang datang. Pagi2 tak nak bersiap sedia itulah padahnya, ambik jer gambar dalam keadaan muka yang tak "semengah", tengokjerlah Atikah dan 2 orang sepupunya dah tak berbaju kurung dan baju melayu lagi. Tapi tetap best, cumanyer suami teman takder disebabkan dia tidur kepenatan jadi malas teman nak mengejutkannya.


Ini pulak gambar 2A ngan sepupu2nya tapi tak cukup sorang.


Inilah cucu2 Zakaria Ansari seramai 10 orang. Dari kiri Mikail (cucu ke-3 ♥ 9 tahun) memangku Azalia (cucu ke-10 ♥ 2 tahun), Harith (cucu ke-6 ♥ 5 tahun), Atikah (cucu ke-8 ♥ 3 tahun), Adriana (cucu ke-4 ♥ 7 tahun), Marcela (cucu ke-7 ♥ 5 tahun), Airin Sofea (cucu ke-2 ♥ 9 tahun) dan yang dibelakang Aiman (cucu pertama ♥ 11 tahun) dengan Adif (cucu ke-9 ♥ 2 tahun)... Tengokjerler adik2 teman punya anak semua dah besar2 belaka, macam sekejapjer masa berlalu.


Mak Su bersama dengan anak2 buahnya, satu2nya adik teman yang belum bertemu jodohnya. Kot idak cucu tok ngan opah mesti lebih dari 10ni.


Mak Su ni ambik gambo over dari anak buahnya, biasaler tu!!


Ini pulak gambar cucu2 ngan anak dan menantu perempuanjer. Dari kiri temanler, adik teman yang paling bongsu, adik ipar teman yang di Sitiawan, adik teman yang kat Ipoh dan paling kanan adik ipar teman yang di Bukit Jelutong..


Ini gambar Adif n Azalia yang teman ambik semasa sepupu2nya lain pergi sembahyang hari raya dimasjid. Baju Adiftu mak teman buat sendiri dari kain pelikat arwah atuk yang terlalu banyak tak digunakan lagi, teman tengok lawa jugak...


Tengokler aksi anak2 sedara temanni, dibulinya adik sepupu teman yang paling bongsu. Tapi teman sukaler gambarni sebab mengambarkan kemesraan antara kami masih terjalin walaupun jarang2 dapat berkumpul.


Melawat kubur insan tersayang memang sudah menjadi kemestian ketika hari raya, semoga roh mereka akan ditempatkan bersama orang yang beriman dan beramal soleh. Budak2tu duduk kat pondok yang menjadi tempat arwah atuk teman dulu2 selalu mengaji quran terutamanya dibulan Ramadhan, rindu pulak kat tuk sedangkan semasa dia hidup dulu jarang2 teman datang melawat. Jadi teman nak ingatkan diri teman sendiri supaya selalu menjenguk emak dan apak teman semasa mereka masih adani, jangan nanti menyesal dikemudian hari.


They say that time changes things,
but you actually have to change them yourself.
- Andy Warhol


Takaful Untuk Semua
CHO ZILA (019-210 4240)


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net